Καλώς ήρθες Απρίλη!Καλή Πρωταπριλιά!

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ αγαπητοί μας μαθητές και γονείς!Την πρώτη μέρα του Απρίλη την Πρωταπριλιά όπως την λέμε,συνηθίζεται ως έθιμο να λέμε μικρά ψεματάκια ώστε να ξεγελάσουμε τους άλλους. Είναι η μόνη μέρα που επιτρέπεται να λέμε ψέματα.

Γιατί όμως συνηθίζεται οι άνθρωποι να λένε ψέματα αυτή τη μέρα;

Σύμφωνα με μία άποψη όποιος καταφέρει και ξεγελάσει το ΄θύμα΄θα είναι τυχερός την υπόλοιπη χρονιά.Κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι αυτός που θα πει το καλύτερο ψέμα θα έχει καλή σοδειά στην καλλιέργεια του.Όπως και να΄χει τα ψεματάκια με την μορφή μικρής φάρσας την πρώτη μέρα του Απρίλη είναι κάτι διασκεδαστικό.Σήμερα βρέχει και το βρόχινο νερό της Πρωταπριλιάς θεωρούν ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες ,ότι δηλαδή είναι κάτι σαν φάρμακο,σαν γιατρικό.

Στο σχολείο μας συνηθίζουμε την πρώτη μέρα κάθε μήνα να διαλέγουμε μία παροιμία από τις πολλές παροιμίες που έχει ο λαός μας για κάθε μήνα και να την μαθαίνουμε πολύ καλά. Μας αρέσει να μαθαίνουμε παροιμίες,γλωσσοδέτες και αινίγματα βοηθούν στην γλωσσική μας ανάπτυξη και μας κάνουν εξυπνότερους. Αφού μάθουμε την παροιμία μας λοιπόν, στη συνέχεια με αυτή  παίζουμε το παιχνίδι της χαμένης λέξης.Βγαίνει κάποιο παιδάκι από την παρεούλα όπου καθόμαστε και πηγαίνει στο χώρο της ¨Αλφαβήτας΄(ξέρετε εσείς) και οι υπόλοιποι κρύβουμε μία λέξης της παροιμίας.Έπειτα φωνάζουμε το παιδάκι και αυτό προσπαθεί να διαβάσει την παροιμία και να ανακαλύψει ποια λέξη χάθηκε καθώς και την δύναμη της λέξης μέσα στην πρόταση.Αν δηλαδή χωρίς αυτή τη λέξη βγάζει νόημα ή όχι η πρόταση μας ,στην προκειμένη περίπτωση η παροιμία μας.Ώρα για παιχνίδι! Η παροιμία μας είναι:

ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ Η ΒΡΟΧΗ ΚΑΘΕ ΣΤΑΛΑ ΚΑΙ ΦΛΟΥΡΙ

ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ Η ΒΡΟΧΗ ΚΑΘΕ ΣΤΑΛΑ ΚΑΙ ΦΛΟΥΡΙ(ΕΔΩ ΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ)

αρχείο λήψης

 

Και αφού παίξετε με την παροιμία ,στην συνέχεια μπορείτε στον υπολογιστή σας να βρείτε τα γράμματα της λέξης ΑΠΡΙΛΗΣ σε αυτό το παιχνίδι  https://learningapps.org/display?v=psga4siun20

Αν ο χρόνος σας είναι αρκετός μπορείτε να συνεχίσετε το παιχνίδι με τις παρακάτω παιχνιδοπροτάσεις σε σχέση με την διατροφή γιατί αυτό είναι το θέμα της εβδομάδας αυτής.

                                                                                                   ΓΛΩΣΣΑ / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

unnamed

  • Ντετέκτιβς της Ζάχαρης: Το ξέρατε παιδιά ότι πολλά από τα προϊόντα που έχουμε στο ντουλάπι μας ή στο ψυγείο μας, στις συσκευασίες τους γράφει ότι περιέχουν και ζάχαρη; Αλήθεια πολλά, μην σας πω τα περισσότερα! Ακούστε τι μπορείτε να κάνετε, ζητήστε από κάποιον μεγάλο να σας γράψει τη λέξη Ζάχαρη σε ένα χαρτί. Στη συνέχεια, υπό την επίβλεψή του, φέρτε από το ντουλάπι και το ψυγείο διάφορα προϊόντα και ακουμπήστε τα στο τραπέζι. Ζητήστε του να σας δείξει σε ποιο σημείο της συσκευασίας αναγράφονται τα συστατικά. Τώρα προσπαθήστε να εντοπίσετε αν υπάρχει γραμμένη η λέξη ζάχαρη και:

-Χωρίστε τα προϊόντα σε αυτά που έχουν ζάχαρη και αυτά που δεν έχουν.

-Ζωγραφίστε σε ένα χαρτί χωρισμένο στη μέση, από τη μια μεριά τα προϊόντα ΜΕ ΖΑΧΑΡΗ και την άλλη εκείνα ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ.

-Φτιάξτε λίστες από τα προϊόντα ΜΕ ΖΑΧΑΡΗ και ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ αντιγράφοντας τις ονομασίες τους από τη συσκευασία.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  •  Ποιος είναι ο πιο γρήγορος; Βάζουμε ίση ποσότητα από όσπρια σε μπολάκια μπροστά από κάθε παίκτη (καλύτερα όχι φακές σ?αυτό το παιχνίδι!). Επίσης ο καθένας κρατάει και μια σακουλίτσα. Με το σύνθημα οι παίκτες ρίχνουν τα όσπρια στη σακουλίτσα τους πιάνοντας τα όμως ένα ένα κι όχι με τη χούφτα! Νικητής ο πιο γρήγορος.

  • Ποιος έχει τα περισσότερα; Βάζουμε σε ένα ταψάκι μια ποσότητα από ένα είδος οσπρίων (και πάλι καλύτερα όχι φακές!) Οι παίκτες με το σύνθημα ρίχνουν ένα ένα όσπρια στη σακουλίτσα τους μέχρι να αδειάσει το ταψάκι. Στο τέλος μετρούν τα όσπρια στη σακούλα τους. Νικητής όποιος έχει τα περισσότερα.

  • Έχω καλό σημάδι; Πετάω από μια απόσταση ένα ένα διάφορα όσπρια, σε μια λεκανίτσα πάνω στο τραπέζι.

  • Χτυπάω και σπρώχνω με τα δάχτυλό μου ένα φασόλι ή ρεβίθι και προσπαθώ να το φτάσω από τη μια μεριά του τραπεζιού στην άλλη. / Το ίδιο με 2 παίκτες για μεγαλύτερο ενθουσιασμό!

  • Βάζω όσπρια στη σειρά στο τραπέζι και από κάποια απόσταση χτυπάω με το δάχτυλο μου ένα όσπριο με δύναμη για να φτάσει ως τη γραμμή. Όποιο όσπριο της σειράς κουνηθεί από τη θέση του το παίρνω. Αν παίζω με αντίπαλο στο τέλος μετράμε τα όσπρια μας και νικητής είναι εκείνος που έχει τα πιο πολλά. Άλλος τρόπος, ορίζουμε βαθμούς για κάθε όσπριο (1 τα φασόλια, 2 τα ρεβύθια κλπ.) και νικητής αυτός που έχει τους περισσότερους βαθμούς.

           Εκπαιδευτικά αποτελέσματα αυτής της ενότητας-Το παιχνίδι της χαμένης λέξης

IMG_20200401_112655 (1)

IMG_20200401_114200

Εκπαιδευτικά αποτελέσματα της ενότητας-παιχνίδια με όσπρια

IMG_20200401_203118

IMG_20200401_203635

IMG_20200401_204531

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...