“Ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες”
Διαμορφώνοντας τον Εκπαιδευτικό Προγραμματισμό του Νηπιαγωγείου μας για το έτος 2015-2016 σκεφθήκαμε στα πλαίσια του προγράμματος “Σχολεία Υπερασπιστές των παιδιών” της UNICEF αλλά και της Ευέλικτης Ζώνης “Μηχανορραφήματα,μία παράσταση αλλιώς ” να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες ,ειδικές δυσκολίες,αλλά και ειδικές ικανότητες.
Έτσι λοιπόν μέσα από βιωματικές δράσεις και παιχνιώδεις δραστηριότητες άρχισε η ενασχόληση μας με το θέμα.
Θέλαμε να γίνουμε “τυφλοί”για να δούμε πώς αισθάνονται και πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να μην βλέπεις.Κλείσαμε απλώς τα ματιά μας ή τα κλείσαμε με τα χέρια μας και αρχίσαμε να περπατάμε.
Έπειτα δοκιμάσαμε να γράψουμε και να ζωγραφίσουμε με το στόμα,χωρίς να χρησιμοποιούμε δηλαδή τα χέρια μας!
…και μας ήταν τελικά πολύ δύσκολο.Είδαμε στον υπολογιστή πίνακες ζωγραφικής από ανθρώπους που δεν έχουν χέρια και πραγματικά θαυμάσαμε το ταλέντο και την ικανότητα τους!
Δέσαμε ανά δύο τα πόδια μας και προσπαθήσαμε να περπατήσουμε “έχοντας” δυσκολία βάδισης.Πραγματικά μας φάνηκε δύσκολο και περίεργο.Αρχίσαμε να προβληματιζόμαστε έντονα.
Στη συνέχεια κάποιος από μας κάθισε σε “αναπηρικό καρότσι” και οι υπόλοιποι προσπαθήσαμε να τον μεταφέρουμε και να τον βοηθήσουμε μας .!