Άνθρωποι και πουλιά είναι φίλοι από παλιά!

Άνθρωποι και πουλιά είναι φίλοι από παλιά!

αρχείο λήψης (10)

Τα πουλιά μέσα από την ιστορία, τη μυθολογία ,το Χριστιανισμό.

Παιδιά ας μάθουμε λίγα πραγματάκια ,όσα μπορεί ο καθένας για το πώς οι άνθρωποι αντιμετώπιζαν τα πουλιά από τα χρόνια τα παλιά. Το εικονόλεξο θα σας βοηθήσει να τα καταλάβετε πιο εύκολα.

Από την αρχή της ιστορίας, ο άνθρωπος έχει ιδιαίτερες σχέσεις με τα πουλιά, πολλά από τα οποία υπάρχουν με την ίδια μορφή έως σήμερα. Από τα παλιά χρόνια ο άνθρωπος σκότωνε τα πουλιά για τροφή, έπαιρνε τ? αβγά τους ,τα έβαζε σε κλουβιά για το κελάηδημα και την ομορφιά τους  ή απέδιδε σ? αυτά μαγικές ιδιότητες και τα χρησιμοποιούσε ως θρησκευτικά σύμβολα. Από το 3100π.Χ. οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν τα περιστέρια αρχείο λήψης (2)για τροφή, αλλά και για να στέλνουν τα μηνύματα τους.

Η  κότα είναι το πιο διαδεδομένο παγκοσμίως πτηνό. Ήταν γνωστή στην Κίνα και στην Αίγυπτο από το 1400 π.Χ .

αρχείο λήψης (1)

Οι Έλληνες λάτρεψαν με πάθος τα πουλιά, τα οποία συναντάμε σε αρχαίους μύθους και λαϊκές παραδόσεις. Ο Δίαςαρχείο λήψης (3)ο βασιλιάς των θεών πολλές φορές εμφανιζόταν στους ανθρώπους με τη μορφή πουλιού, άλλοτε γινόταν αετός

αρχείο λήψης (6)άλλοτε κούκοςαρχείο λήψης (5)

και άλλοτε κύκνοςαρχείο λήψης. Ο αετός ήταν για τους αρχαίους Έλληνες σύμβολο δύναμης ,ο αγγελιοφόρος του θεού Δία και φύλακας του κεραυνού του. Η  κουκουβάγια ήταν συνδεδεμένη με τη θεά Αθηνάαρχείο λήψης (7)

και ήταν σύμβολο σοφίας. Ένας από τους άθλους του ημίθεου Ηρακλή είχε να κάνει με πουλιά, με τις Στυμφαλίδες Όρνιθες.αρχείο λήψης

     Στον Χριστιανισμό τα πουλιά εμφανίζονται επίσης σαν θρησκευτικά σύμβολα. Το χελιδόνι αρχείο λήψης (9)

είναι σύμβολο της Ανάστασης του Χριστού. Το περιστέρι συμβολίζει τους μαθητές του Χριστού και το Άγιο Πνεύμα. Το παγόνιαρχείο λήψης (8) είναι σύμβολο της νέας ζωής.

Οι Έλληνες άρχισαν να μελετούν τα πουλιά της χώρας τους μετά την Επανάσταση του 1821. Επίσημα όμως η παρατήρηση πουλιών εμφανίστηκε με την ίδρυση της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας το 1982 http://www.ornithologiki.gr/, η οποία εξελίχθηκε σε ένα μεγάλο φυτώριο για μελλοντικούς ορνιθολόγους, δηλαδή επιστήμονες που ασχολούνται με τα πουλιά!

1η Δραστηριότητα-Μαθηματικά

Παιδάκια παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο  με την αστεία και διασκεδαστική υπόθεση του, όπου ένας κόκορας ξύπνησε δεν βρήκε τις κότες στο κοτέτσι και άρχισε να τις ψάχνει. Για να δούμε θα τις βρει;

Κάποιος μεγάλος μπορεί να σας διαβάσει κάποιες από τις ερωτήσεις προβληματισμού(2-3) πριν ξεκινήσετε να βλέπετε το βίντεο, ώστε να είστε πιο προσεκτικοί. Αφού δείτε την ιστορία ζωγραφίστε την απάντηση των ερωτήσεων που θα διαλέξετε και γράψτε τον σωστό αριθμό.

“Ο κόκορας ξυπνάει”

https://www.youtube.com/watch?v=P4KqgWb4NPc&vl=el του Διονύση Σαββόπουλου

Ακούστε το τραγούδι πολύ προσεκτικά και ΜΕΤΡΗΣΤΕ :

  1. Πόσα κοκόρια έχει η ηχοιστορία(1)

  2. Πόσες κότες βρήκε στο κοτέτσι όταν ξύπνησε ο κόκορας(0)

  3. Πόσες κότες είναι ξαπλωμένες στις ξαπλώστρες;(3)

  4. Πόσες πίνουν χυμό;(2)

  5. Πόσες τρώνε παγωτό;(1)

  6. Πόσες καρδούλες εμφανίζονται πάνε από το κεφάλι του κόκορα;(3)

  7. Πόσες είναι όλες οι κότες στη πισίνα;(5)

  8. Πόσα πόδια έχουν όλες οι κότες μαζί;(10)

2η Δραστηριότητα ?Νέες Τεχνολογίες

Παιδάκια ,τι νομίζετε όλα τα πουλιά πετούν ή κάποια όχι; Δείτε τα βίντεο και ΄κλειδώστε΄ στο έξυπνο μυαλουδάκι σας ποια πουλιά δεν πετούν.

https://youtu.be/Tcx6YyXvvRI

https://www.youtube.com/watch?v=LUJG9Jth6bw

https://www.youtube.com/watch?v=qByZELgxpr0

Στη συνέχεια πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο και απαντήστε με ένα ΝΑΙ ή με ένα ΟΧΙ για το ποια πουλιά που πετούν ή όχι.

https://www.liveworksheets.com/hi490682ku

 

 

 Όποιος αγαπάει ένα πουλί, ένα άστρο, ένα παιδί, αυτός πάντα του βλέπει όμορφα όνειρα κι ο κόσμος γίνεται όμορφος ως πέρα απ? τον ύπνο του, ως πίσω απ? τα κλεισμένα μάτια του, ως μέσα στο πιο άγνωστο χαμόγελό του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ images

Πηγές:

http://greenapple.gr/2016/09/19/%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C/

https://pyroessa-logotimis.blogspot.com/2014/03/blog-post_21.html

https://www.google.com/search?q=%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82&rlz=1C1CHBF_elGR788GR788&oq=%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82+&aqs=chrome..69i57j0l7.8351j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Εκπαιδευτικά αποτελέσματα

IMG_20200522_112355

Screenshot_2020-05-22-11-36-16-923_com.mi.globalbrowser

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...