“Μαγικά πειράματα”

Ένα μέρος του προγράμματος του Νηπιαγωγείου αποτελεί και η μελέτη περιβάλλοντος .Τα παιδιά προσπαθούν παρατηρώντας το περιβάλλον να αποκτήσουν την ικανότητα να περιγράφουν ,να κατανοούν και να αποκτούν βιώματα για το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον .Έτσι λοιπόν στα πλαίσια της θεματικής ενότητας που διαπραγματευόμαστε με τίτλο «Ένα πιάτο για την υγεία μας», σήμερα θα ασχοληθούμε με τα πειράματα .Τα πειράματα αποτελούν ένα ιδιαίτερο εκπαιδευτικό εργαλείο εκπαιδευτικής προσέγγισης. Στόχος αυτής της σελίδας είναι να παρουσιαστούν εύκολα πειράματα με απλά υλικά και να βοηθήσουν στην επαφή των παιδιών με τις φυσικές επιστήμες και την διατροφή. Τα πειράματα αυτά μπορούν εύκολα να γίνουν και στο σπίτι με την βοήθεια πάντα ενός ενήλικα. Ας πειραματιστούμε λοιπόν σήμερα και ας μάθουμε με τρόπο «μαγικό» . Διατροφή και πειράματα λοιπόν. Έτοιμοι ξεκινάμε??.

Αξιόλογες συνδέσεις με πειράματα.

  • Πειράματα φυσικής με απλά υλικά.ScienceExperimentsforKids.:https://tinanantsou.blogspot.com/p/blog-page_9495.html.Στην σύνδεση αυτή θα δούμε πειράματα για την ενότητα Διατροφή και Χημεία και πώς εμπλέκονται αυτοί οι δύο τομείς.

Πειράματα: Όπως και να μην θέλεις θα διαχωριστούν ή και το μπαλόνι που φουσκώνει μόνο του.

Επίσης πειράματα που αφορούν την ενότητα Διατροφή και θερμότητα(Τήξη και πήξη , σοκολατάκια).Αξίζει να σημειωθεί ότι πειράματα τέτοιας φύσεως πραγματοποιούμε αρκετά στο νηπιαγωγείο.

Πειράματα που σχετίζονται με την διατροφή και τις αισθήσεις: Κάτι ξινό, κάτι πικρό ,κάτι γλυκό.

  1. Νερό
  2. Ορισμένες τροφές που έχουν απομείνει (όπως ψωμί, μήλα ,λεμόνια μπισκότα κ. ο.κ )
  3. Ένα διαφανές δοχείο με καπάκι (ένα γυάλινο βάζο ή ένα μεγάλο διαφανές πλαστικό δοχείο, λειτουργεί καλύτερα)

ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΊΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΚΡΕΑΣ Ή ΨΑΡΙ ΣΕ ΑΥΤΑ.ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΘΑ ΜΥΡΙΖΟΥΝ ΑΣΧΗΜΑ.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ :Αυτό είναι ένα μεγάλο πείραμα καθώς θα πρέπει να το παρατηρούμε για μια με δυο εβδομάδες.

Εκτέλεση:

1.Κόβουμε την τροφή σε μικρά κομμάτια.

2.Βουτάμε τα κομμάτια σε νερό.

3.Απλώνουμε τα τρόφιμα στο δοχείο, ώστε να μην είναι σε σωρό.

4.Κλέινουμε το δοχείο αεροστεγώς.

5.Βάζουμε μια ετικέτα με ημερομηνία στο δοχείο.

6.Κάνουμε έλεγχο της τροφής στο δοχείο.

Πιθανότητα δεν θα παρατηρήσετε οποιαδήποτε αλλαγή στην τροφή τις πρώτες ημέρες. Ωστόσο ,θα πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε μετά από λίγο καιρό πράσινα ,άσπρα ή μπλέ γούνινα πράγματα να αυξάνονται. Παρακολουθώντας ακόμα μετά από λίγες μέρες πάλι ,μερικά τρόφιμα θα αρχίσουν να σαπίζουν. Τώρα θα μπορούμε να δούμε την μούχλα να εξαπλώνεται.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:Τα παιδιά θα μπορέσουν να καταλάβουν πως αναπτύσσονται οι μύκητες .Οι μύκητες δεν αναπτύσσονται από τους σπόρους .Μύκητες αυξάνονται από μικροσκοπικά σπόρια που αιωρούνται στον αέρα .Μερικά από αυτά τα σπόρια πέφτουν επάνω σε ένα κομμάτι υγρού τροφίμου για να εξελιχθούν στη συνέχεια σε μύκητες. (σελίδα 119,πείραμα 83)

  • Πείραμα 89:Γάλα που στροβιλίζεται

 

Υλικά: Υγρό σαπούνι πιάτων

Ρηχό πιάτο

Πλήρες γάλα

Χρωστικές ουσίες χρώματος.

Εκτέλεση:

Ρίξτε λίγο γάλα στο πιάτο. Αφήστε το γάλα να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου.

Προσθέστε μερικές σταγόνες διαφορετικού χρώματος χρωστικής τροφίμων στο πιάτο με το γάλα.

Προσθέστε μερικές σταγόνες υγρό απορρυπαντικό πιάτων στο πιάτο με το γάλα.

Παρακολουθήστε τι θα συμβεί.

Συμπέρασμα: Το λίπος του γάλακτος καταστρέφεται από το υγρό σαπούνι .Αυτό κάνει την χρωστική να στροβιλίζεται και να κάνει κάποια πραγματικά θαυμάσια σχέδια.

  • Επίσης αξιόλογα είναι και το πείραμα 95 σελίδα133,Το φούσκωμα των μπαλονιών με CO2.

Πείραμα 96:Αόρατο μελάνι με χυμό λεμονιού σελ.134

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουν τα παιδιά ότι τα τρόφιμα εκτός από την διατροφική τους αξία μπορούν και να αντιδρούν, σε ή με, χημικές ενώσεις.

  • Πείραμα που αφορά τον δείκτη «κόκκινο λάχανο». https://www.youtube.com/watch?v=se4qwj8Vw_M .Αξίζει να σημειωθεί ότι για να είναι αποτελεσματικό ένα πείραμα και για να μπορούμε να παρακολουθούμε την εκπαίδευση του παιδιού χρησιμοποιούμε ένα φύλλο παρατήρησης. Όπως είναι το παρακάτω. Αρχικά πριν την εκτέλεση του πειράματος, ρωτάμε το παιδί ποιά είναι η πρόβλεψή του σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει και εν συνεχεία καταγράφουμε την εκτίμησή του .Σε δεύτερο χρόνο παρατηρούμε το πείραμα και ξανακάνουμε καταγραφή της παρατήρησης. Συγκρίνουμε τις απόψεις του παιδιού με το αποτέλεσμα του πειράματος. φύλλο εργασίας πειράματα

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πραγματοποιείστε όποιο πείραμα επιθυμείτε και καταγράψτε στον πίνακα τις εκτιμήσεις και τα συμπεράσματά σας.

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...