ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 21+.ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ 2020-2021

ρουμπρίκα          Το νηπιαγωγείο μας  έχει προταθεί από την Διεύθυνση Π.Ε Πιερίας  και με απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ στις 6 Ιουλίου 2020  να  συμμετέχει στο πιλοτικό πρόγραμμα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για την σχολική χρονιά 2020-2021 .       Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική δράση.Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί με τρόπο βιωματικό, πιο συνεκτικό και  πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα, η προσαρμοστικότητα και ο ψηφιακός γραμματισμός. Οι θεματικές  ενότητες αναφέρονται στις εξής κατηγορίες: α) Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια, β) Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές, γ) Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού, αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και δ) Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Το πρόγραμμα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:

Το σχέδιο δράσης του σχολείου μας με στηρίζεται στο όραμα του νηπιαγωγείου μας .Το όραμα του σχολείου μας είναι  να μπορέσουν τα παιδάκια μας –μαθητές μας να αναπτυχθούν σε όλους τους τομείς γνωστικά, συναισθηματικά, ψυχοκοινωνικά μέσα από το παιχνίδι. Επίσης αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική πτυχή του σχολείου μας  η  καλλιέργεια της συνεργασίας  με τους γονείς προκειμένου να συμβάλλουμε στην δημιουργία  ενεργών δημοκρατικών  πολιτών  με αγάπη στο περιβάλλον, σεβασμό στη διαφορετικότητα, ομαδικό πνεύμα και δημιουργική –αειφορική σκέψη. Ωστόσο δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και μια ακόμη παράμετρο, που είναι ο COVID 19,καθώς δεν θα μπορέσουμε να έχουμε την δυνατότητα να προγραμματίσουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις ως ενίσχυση των θεματικών ενοτήτων.      Το πρόγραμμα των εργαστηριών αναφέρεται στους παρακάτω θεματικούς τομείς και τα εξής συγκεκριμένα  θέματα:

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : 

rubiks cube-red

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:«Με συναίσθημα και φαντασία, βρίσκω στη ζωή τι έχει αξία!»

ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ Υποθεματική: Ψυχική Υγεία( βασισμένο στο υλικό «Χώμα και Νερό»/Κέντρο Πρόληψης  των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Αιτωλ/νίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ») Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού ,έχει ως στόχο την ανάπτυξη της κοινωνικής και ψυχικής υγείας των παιδιών μέσω της έκφρασης και αναγνώρισης των συναισθημάτων  τους. Στον κύκλο αυτό θα αναπτυχθούν δεξιότητες μάθησης και δεξιότητες ζωής όπως κριτική σκέψη ,επικοινωνία ,συνεργασία ,δημιουργικότητα,αυτομέριμνα αλλά και κοινωνικές δεξιότητες όπως είναι η ενσυναίσθηση,η ευαισθησία ,η προσαρμοστικότητα,  η ανθεκτικότητα και η υπευθυνότητα. Χρονικό διάστημα υλοποίησης:Οκτώβριος-Νοέβριος 

 2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:

rubiks cube-green

Φροντίζω το Περιβάλλον

(Άναψε πράσινο για τον πλανήτη)

 

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:«Ο πλανήτης μας ,η Γη άρχισε να αιμορραγεί» .

qualitynet-λογότυπο Υποθεματική:Αειφόρος Ανάπτυξη,Οικολογική Συνείδηση(βασισμένο στο υλικό «Την ενέργεια μου πίσω παρακαλώ» της Εκπαιδευτικής Ομάδας του QualityNet)   Στόχος είναι η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης στα παιδιά στα πλαίσια των 17 στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης. Τα παιδιά αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη, την υπευθυνότητα, την πρωτοβουλία, τον ψηφιακό γραμματισμό θα αντιμετωπίσουν προβλήματα που αφορούν το περιβάλλον, θα καλεστούν να δώσουν λύσεις ,να αλλάξουν στάσεις απέναντι σε αυτό, να δημιουργήσουν ,να αναπτύξουν στρατηγικές σκέψεις προκειμένου να ανταποκριθούν υπεύθυνα και δημιουργικά. Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Ιανουάριος -Φεβρουάριος

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:

rubiks cube-blue

        Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

                      (Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά)

   ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Δικαίωμα έχω να ξέρω σε τι διαφέρω»

Υποθεματική:Ανθρώπινα Δικαιώματα, Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:Εκπαιδευτική Βαλίτσα 2Π για το Νηπιαγωγείο/    Action Aid

       Η εκπαιδευτική βαλίτσα 2Π είναι ένα υλικό που προσεγγίζει την έννοια της ενεργής πολιτειότητας με έναν πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο. Το υλικό αναπτύσσεται πάνω στην εξής ιδέα /σενάριο: Ο κύριος 2Π είναι ένας άνθρωπος που αναρωτιέται πώς λειτουργεί ο κόσμος και ποιος είναι ο ρόλος μέσα σε αυτόν. Έτσι, ξεκινάει να ταξιδεύει γνωρίζοντας ανθρώπους και τις ιστορίες τους. Ανακαλύπτει τα θαυμαστά αλλά και τα παράδοξα του κόσμου και προσπαθεί για γίνει και αυτός μέρος της δημιουργίας ενός κόσμου, που όλοι οι άνθρωποι θα ζουν με αξιοπρέπεια. Με αφορμή, λοιπόν, τα ταξίδια του 2Π και την βαλίτσα του, που περιέχει μια πληθώρα οπτικοακουστικού και απτικού υλικού και οδηγό βήμα-βήμα δραστηριοτήτων, το υλικό προσεγγίζει και  καλλιεργεί εκείνες τις δεξιότητες και τις αξίες στους μαθητές/τριες, προκειμένου να αποκτήσουν την ταυτότητα του ενεργού πολίτη.          Στόχος του θεματικού κύκλου είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας στα ανθρώπινα δικαιώματα αλλα παράλληλα να διαμορφώσουν μια υγιή προσωπικότητα και μέσα από την γνώση των δικαιωμάτων τους να κατανοήσσουν την σημασία του ενεργού πολίτη. Τα παιδιά καταφέρνουν και  αναπτύσσουν δεξιότητες όπως :επικοινωνία, δημιουργική και κριτική σκέψη, κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη.Χρονικό διάστημα υλοποίησης:Φεβρουάριος-Μάρτιος

 

4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:

rubiks cube-orange

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

(Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις)

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:«Ώρα για Ρομποτική με τη μέλισσα τη Bee (Bot

    Υποθεματική: STEM/STEAM/Ρομποτική ,(βασισμένο στο υλικό «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική» Φορέας / εκπονητής: 3ο ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, Παρασκευή Φώτη)         Τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και θα αναπτύξουν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης μέσα από τον κύκλο του νερού και την υδροδυναμική.      Ταυτόχρονα θα αναπτύξουν και τις δεξιότητες της συνεργασίας ,της δημιουργικότητας, του μοντελισμού, του προγραμματισμού, του τεχνολογικού και πληροφορικού γραμματισμού. Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Απρίλιος –Μάιος Για την επιδιοργάνωση των εφαρμογών ως προς τα επίθετα για τα στοιχεία της πιλοτικής χρήσης απαιτούν επιμορφωτικά σεμινάρια εξ αποστάσεως από το Ινστιτούτο Εκπαίδευση Πολιτικής, τα πρόσθετα μαθητές για τους χρήστες του παιδιού μας.

Αξιολόγηση:

Λόγω του διατερουχάσος που εμφανίζει τα εργαστήρια Δεδομένα, οι εισαγωγές που απαιτούνται στο προσεκτικό περιεχόμενο μάθετε με την επιδίωξη την αυτοβελτητα και αυτοδιαλυτή με την άλλη, δεν απαιτούν άλλοι ερωτήσεις με τα διάφορα βίντεο διαφορετικό περιεχόμενο στην περιγραφή της εικόνας. Διαδικτυακές προσεγγίσεις και για την διάρκεια των διανυμάτων των χρόνων των μαθητών με διαμένα. Για την εταιρία εργαστήρια εργαστηρίων για τα παιδιά θα έρθουν από την εφαρμογή του σχολείου. iep_4-350x255  

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...